
Festivalen starter om:
Dag(e)
:
Time(r)
:
Minut(ter)
:
Sekund(er)
Glæd dig til Danmarks største MediaTech Festival med fokus på de nyeste tendenser inden for medier, tech, kommunikation og produktion.
Media City Odense inviterer til MediaTech Festival den 1.-3. juni 2022 i DOK5000 i Odense. Her samler vi hele medie- og medietech-branchen til en 2,5 dags konference med inspiration, ny viden, debat og netværk.
Festivalen er relevant for alle med interesse for medier, kommunikation, marketing, produktion og tech.
I 2022 sætter vi især fokus på:
AI & automatisering, demokratisering og content on demand.
Deltag i fællesskabet
Festivalen er et must for dig, der gerne vil inspirereres og holdes opdateret om de seneste trends i medie- og techbranchen fra ind- og udland.
Festivalen samler førende eksperter samt medietech-branchens største virksomheder. Blandt deltagerne vil du møde content creators, journalister, fotografer, virksomhedsledere, producenter, beslutningstagere, forskere, startups og business angels, der alle arbejder med eller interesserer sig for cutting edge medieteknologi.
NYHEDER
PROGRAM & OPLÆGSHOLDERE
Vi har gjort vores ypperste for at strikke et stærkt program sammen og få de mest anerkendte og inspirerende oplægsholdere til at komme og dele ud af deres viden. Dyk ned i programmet her og planlæg din festival.
Bemærk, at programmet og oplægsholdere opdateres løbende.
ALT DET PRAKTISKE
Vi har samlet al praktisk information om transport, parkering, hoteller og meget mere – f.eks. foreholdsregler i forbindelse med corona – lige her.
Hvis der er noget, vi har glemt, så skriv gerne til os på info@mediacityodense.dk
Workshop
På festivalens sidste dag, fredag den 3. juni, har du mulighed for at købe billetter til særlige, eksklusive workshops med to af vores speakers fra øverste hylde. Det bliver intimt i teatersalen i DOK5000 med kun 20 billetter pr. workshop. Skal du med? Billetsalget er startet – du sikre dig din billet ved at skrive til info@mediacityodense.dk
Workshop 1
rebrand your brand
En workshop med Lars Silberbauer, der er Global Head of Marketing, Brand & Digital hos Den Internationale Olympiske Komité (IOC), der vil gå i dybden med digital og brandmæssig udvikling – en rejse i, hvordan virksomheder og brands re-skaber sig selv i en digital virkelighed.
Denne workshop starter klokken 12.30 og varer ca. 2 timer.
Skriv til info@mediacityodense.dk og køb din billet før din kollega. Det koster 4.495 kr. ex. moms pr. billet
Workshop 2
Ready to find your MOJO? That’s Mobile Journalism!
Vær med i fællesskabet med over 20.000 mennesker, som Hashtag Our Stories (HOS) og Yusuf Omar har trænet i 140 lande. Du vil lære, hvordan du fortæller innovative historier for det unge publikum kun ved at bruge din telefon.
Workshoppen tager således udgangspunkt i alt lige fra filmning og redigering til at tjene penge på indhold på sociale medier. Der vil blive fokuseret på fortælleværktøjer, ikke regler!
Workshoppen starter klokken 09.30 og varer ca. 2,5 time. Prisen er 4.995 kr. ex. moms pr. billet. Skriv til info@mediacityodense.dk for mere information.
MCO MediaTech Festival er en fantastisk mulighed for at netværke og kigge ind i fremtiden for medietech. Vi vil have internationale talere såvel som lokale thought leaders inden for kunstig intelligens, automatisering, demokratisering, content creation og meget mere. Og vi vil bestemt ikke vige tilbage fra aktuelle hotte emner såsom tech-giganter eller databeskyttelsesudfordringer.
Bliv sponsor
Bliv en aktiv spiller ved MCO MediaTech Festival i 2022 med en skræddersyet sponsoraftale. Festivalen giver din virksomhed en unik mulighed for at opnå maksimal eksponering for dit brand målrettet et kvalificeret publikum.
Som sponsor ved MCO MediaTech Festival får din virksomhed blandt andet:
- Synlighed i det odenseanske erhvervsliv og det nationale såvel som det internationale medielandskab
- Nye leads og potentielle kunder samt netværk og relationsdannelse i mediebranchen
Derudover støtter I op om:
- Skabelsen af en ny festival, der hylder innovation inden for tech og medier
- Klyngesamarbejdet i Media City Odense, som udvikler branchen, hylder samarbejde på tværs og brander byen
Kontakt direktør for MCO, Anne Dyrehauge – +45 30 100 385 – anne@mediacityodense.dk
Vi er stolte af, at vores festival støttes af vores stiftere




PROGRAM FOR MCO MEDIATECH FESTIVAL
PROGRAM WEDNESDAY
Theme: Democratisation
08:30-09:30 AM: Registration & Coffee
Media City Odense opens the doors to DOK5000 at 08.30.
– Registration
– Coffee and networking
09:30-09:45 AM: Welcome to Media City Odense MediaTech Festival (Opening Speech)
MAIN STAGE
Opening Speech: Why Connect & Innovate? Welcome to the summit with CEO of Media City Odense Anne Dyrehauge & Mayor in the City of Odense, Peter Rahbæk Juel.
09:45-10:30 AM: Keynote by Naja Nielsen, Digital Director, BBC News - Why Digital Strategies Are Necessary
MAIN STAGE
10.30-11:15 AM: Interview on stage with Rikke Bekker, JFM, Carsten Topholt, TV 2 Danmark, Esben Seerup, TV 2 FYN, Peter Bro, SDU, Petter-Ole Jacobsen, Vizrt - Why do we need a Danish mediatech cluster? From media to mediatech.
MAIN STAGE
Interview on stage with:
Carsten Topholt, CFO at TV 2 Danmark A/S
Rikke Bekker, Editor in Chief, Fyns Amts Avis, JFM
Esben Seerup, CEO at TV 2 FYN
Peter Bro, Professor, Ph.D. & Head of center of Journalism, University of Southern Denmark, SDU
Lessons from Media City Bergen: Why Media Clusters Make Everybody Stronger. Petter-Ole Jacobsen, Head of Innovation, Vizrt
11:15-12:00 AM: Keynote by Mark Little, CEO at Kinzen - How to fight disinformation?
MAIN STAGE
Mark Little will share his journey from award-winning journalist to successful digital media entrepreneur on the global stage, creating Storyful, working at Twitter and his passion to prevent disinformation. He will also talk about the work Kinzen does to stop disinformation, why the problem is challenging to solve, and how this affects the future of news.
12:00-1:00 PM: LUNch & networking
Lounge area with food, bar and great atmosphere.
Track 1: Main Stage
1:00-1:30 PM: KeynoTe by angelos frangopoulos, chief executive officer, gb news -The Rise of GB News
MAIN STAGE
Announced in September 2020 and launched in June 2021, GB News was founded with £60 million in funding.
It was set up with the aim of broadcasting “original news, opinion and debate”, with a mix of news coverage and opinion-based content.
Angelos will take the audience on a journey talking about GB News, content creating, and the editorial and technical part of it.
1:30-2:15 PM: Everyone can publish - how? // Unlikely media success. Panel discussion with Jannick Blaksmark, Kræftens bekæmpelse
MAIN STAGE
Can you succeed, as a media, if you are a union, a company or an organization? A big yes – if you watch this session. Danish Seniors have more the 150.000 subscribers on their newsletter – and they read it. The Danish Cancer Society have more than 300.000 active followers on facebook alone. Both cases act like they are a media – but how have they done it? Meet Jannick Blaksmark, Head of Social and Creative, Kræftens Bekæmpelse
Track 2: Theater Stage
12:30-1:00 PM: Fast Track To The Funniest and Most Interesting Examples of Media Started by Organisations and Companies. By Lasse Charley Pedersen, Willmore
THEATER STAGE
Is the time of traditional media over? All over – and all the time, organizations and companies bypass the traditional medias, and just start their own. In this fast track, Lasse Charley Pedersen, creative director of Willmore, give you the wildest, smartest and most revolutionizing new medias.
1:15-1:30 PM: short break
1:30-2:00 PM: The TV 2 Fyn Story - Story Centric workflow BY Jonas Mattsson, TV 2 FYN
THEATER STAGE
2:00-2:45 PM: Coffee & networking
Track 1: Main Stage
2:45-3:30 PM: The fight for local news in Denmark
MAIN STAGE
Presentation, panel discussion and interview with:
JP/ Politikkens Hus: Viggo Lepoutre Ravn, Editor in Chief, JP Lokal
Jysk Fynske Medier: Jan Schouby, Editor in Chief, Århus Stiftstidende
3.30-4.15 PM: Keynote by klas granström, editor in chief and publisher, expressen -The Digital Affair - How Expressen Works With Hybrid Business Reach, Digital Subscriptions and TV.
MAIN STAGE
Klas is Editor-in-Chief at Expressen, Sweden. Join his presentation and learn more about how Expressen went from being only a newspaper to also being a TV station, where they, among others, are partnering with CNN.
4:15-5:00 PM: KEYNOTe by Morwen Williams, Director of UK Operations, BBC News - Diversity in MediaTech
MAIN STAGE
Morwen Williams will join this years Festival and touch upon subjects like Innovation and technology change at BBC, and try to answer the question: where are BBC now, and where do they want to go in the future? Moreover, Morwen is also very interested in how more women get involved in the media tech business.
5:00-? PM: DRINKS & networking
Track 2: Theater Stage
2:45-3:30 PM: The Constructive Movement & sustainable project in Denmark By Ulrik Haagerup, CEO Constructive Institute & Gerd Maria May, Journalist, Author and Founder of Room of Solutions
THEATER STAGE
3:30-4:00 PM: Election coverage - the citizen agenda BY Peter Skov Kragh Halling, CEO AT HEARKEN EUROPE
THEATER STAGE
4:00-4:30 PM: Everyone can start and become a media.
THEATER STAGE
4:30-? PM: Tech stack event with drinks and networking. Share your strategy on digital distribution.
THEATER STAGE
As a result of the digitalisation of the media market, the newsletter has become one of the most important tools for many publishers to distribute news. Although the technique in its basic form is quite simple, there are many different methodological approaches that we would like to invite you to discuss with us in this workshop hosted by Teknologiens Mediehus.
Mette Rosendahl, CDO, will begin with an introduction to how Teknologiens Mediehus works with personalized newsletters, after which a discussion will be opened on topics such as:
PROGRAM FOR MCO MEDIATECH FESTIVAL
PROGRAM THURSDAY
Theme: AI & CONTENT ON DEMAND
08:30-09:30 AM: Registration & Coffee
Day 2 – Doors opens at 08.30
– Registration
– Coffee and Networking
09:30-10:30 AM: KEYNOTE By Lars Tvede, Chief investment Officer at Atlas Global Macro, & Claus Brix, CEO at Supertrends AG
MAIN STAGE
Topic: A Look Into The Crystal Ball: The Next Big Supertrends
The world will belong to those, who can say what will happen. That is the whole idea of Supertrends: are you able to – with enough data, the right algorithms and the best brain – to say what will happen in one month, three months or years from now? Listen and learn when Lars Tvede, Chief investment Officer at Atlas Global Macro, & Claus Brix, CEO at Supertrends AG give you A Look Into The Crystal Ball: The Next Big Supertrends.
10:30-10:45 AM: SHORT break
Track 1: Main Stage
10:45-11:30 AM: Embracing the future with AI in the newsroom - 3 cases BY Claes Holger de Vreese, DDC, Jens Kaas Benner, Alexandra Instituttet & Kasper Lindskow, EB
MAIN STAGE
AI is already present in the newsroom. In this session we will get close to some of the things there are already there, and some coming in the near future.
Participants:
Claes Holger de Vreese, Professor University of Amsterdam & Director DDC, University of Southern Denmark, SDU,
Jens Kaas Benner, Head of AI & Data Analytics, Alexandra Instituttet
Kasper Lindskow, Ph.d., Head of Research and Innovation, Ekstra Bladet
11.30-12:0 PM: Mediatech by Henrik Teisbæk, Co-Founder & CEO, Veo
MAIN STAGE
VEO is a startup success story! It started with a simple problem; what to do, when you cannot watch you kids football game – the answer is VEO. CEO Henrik Teisbæk tells this story as a example of what great tech ideas can lead to. It all start with a challenge, a needs and a problem from the real world.
12:00-12:30 PM: Keynote by andreas markmann, editor in chief, markedsføring- 9 Ethical Principals In Automation (Robot Journalism) - The Eco System
MAIN STAGE
Track 2: Theater Stage
10:45-11:45 aM: What does the young female tech talents want? Q&A with "IT Landsholdet", panel discussion with Rahul Yadav, TV 2 Danmark & Mette Reinholt Mortensen, Hesehuse
THEATER STAGE
Participants:
Julie Jensen, IT Landsholdet
Sofie Madsen, IT Landsholdet
Rahul Yadav, Chief Technology & Digital Officer, TV 2 Danmark
Mette Reinholt Mortensen, COO, Hesehuse
Kim-Yen Nguyen, Moderator
11:45-12:30 PM: Building with NDI - Connected everywhere. By PETTER-OLE JACOBSEN, HEAD OF INNOVATION, VIZRT
THEATER STAGE
12:30-1:15 PM: Lunch & networking
1:15-2.00 PM: keynote BY Yusuf Omar, Co-founder of Hashtag Our Stories
MAIN STAGE
1:15-2.00 PM: keynote BY Yusuf Omar, Co-founder of SEEN
MAIN STAGE
2:00-2:15 PM: break
Track 1: Main Stage
2:15-3:00 PM: KEYNOTE by Fadi Radi, Head of Creatives, Al Arabiyah -TV Graphics of Tomorrow
MAIN STAGE
3:00-3:30 PM: Keynote BY Bjørn Myreze, CEO and Founder, Myreze - From Real to Unreal Reality: Zero Density
MAIN STAGE
Track 2: Theater Stage
2:00-2:30 PM: 5000 hours of remote production during the pandemic by Adde Granberg, CTO, SVT
THEATER STAGE
2:30-3:00 PM: FAST TRACK: THE METAVERSE VS. THE MEDIA BY SOFIE HVITVED, COPENHAGEN INSTITUTE FOR FUTURES STUDIES.
THEATER STAGE
Someday we will all live in the metaverse – or so they say… In this Fast Trach, Sofie Hvitved from, Institute from Future Studies, will show the newest examples from the metaverse – so we all can learn what is real, what is comimg and whats not…
3:00-3:30 PM: Balanced computing for live distributed production BY Laurent Petit, SVP Products & Solutions at EVS
THEATER STAGE
3:30-4:00 PM: Coffee & networking
Track 1: Main Stage
4:00-4:30 PM: keynote by Keld Reinicke, Media Advisor, KERE Media - Streaming Wars
MAIN STAGE
This is the time of streaming wars. The Giants are battling at great cost. But why and what will happen? Keld Renicke will take us through, what’s happening, who will, maybe, win. And what that will that mean?
4:30-5:30 PM: Pitch event - hosted by Future Media Hubs
MAIN STAGE
Meet the 5 selected startups at this years pitching event at MCO MediaTech Festival.
Congratulations to Geneea, Trollrensics, AdHash, MediaCatch and Questpass. See the pitch event hosted by Future Media Hubs on the main stage. The jury consist of Morten Andersen, Thomas Visti Jensen and Louise Brandstrup Zastrow.
Track 2: Theater Stage
4:00-4:30 PM: Keynote BY Eirik Solheim, Project Manager, Norwegian Broadcast Corporation - Building a house for 24/7 streaming on Twitch
THEATER STAGE
4:30-5:30 PM: Developing media services in a serverless world by Anders Nilsson, Senior Solutions Architect, AWS
THEATER STAGE
Developing media services in a serverless world
In today’s world, things change instantly, the stillness of the present can quickly be turned into news, and there is an ever-increasing demand for content, entertainment, and updates.
How do you cope with this and manage to build and architect media services in such an environment?
How do you design and code solutions that can cope with the speed of change, and the demand for reliability, availability, and security but still are agile and manageable?
Welcome to a session on best practices and possibilities of building media services for a cloud-based and serverless world using techniques and solutions provided by Amazon Web Services.
5:30-? PM: Drinks & networking
PROGRAM FOR MCO MEDIATECH FESTIVAL
PROGRAM FRIDAY
Theme: the tech giants
08:30-09:30 AM: Registration & Coffee
Day 3 – Doors opens at 08.30
– Registration
– Coffee and Networking
09:30-10:15 AM: KEYNOTE by Lars Silberbauer, Global Head of Brand, marketing and digital, The Olympics (IOC)
MAIN STAGE
Topic: Digital transformation
10:15-10:30 AM: SHORT break
10:30-11:15 AM: KEYNOTE by Dimitra Letsa, News & Publishers Strategic Partnerships, Nordics, Google
MAIN STAGE
Topic to be announced
11:15-12:00 AM: KEYNOTE BY Rasmus Høgdall, Creative Strategist at Meta - What's Next For Meta?
MAIN STAGE
12:00-1:00 PM: Panel discussion about DSA & DMA with Astrid haug and more
MAIN STAGE
Speakers to announced
1:00-2.00 PM: LUNCH & NETWORKing
2:00-3:00 PM: Tech giants vs media - panel discussion with Google, JP/Politikens Hus and more.
MAIN STAGE
Participants:
Google: Christine Sørensen, Government Affairs and Public Policy Manager, Google
Danske Medier:
JP/Politikens Hus: Stig K. Ørskov, CEO
EU: Christel Schaldemose, Member of the European Parliament, Social Democrats
3:00-? PM: Danish "fredagsbar". Drinks & networking. Goodbye & see you next year.
PROGRAM FOR MCO MEDIATECH FESTIVAL
FULL PROGRAM
Du kan se det fulde program for hele festivalen lige her
:: SIDEN OPDATERES LØBENDE ::

Yusuf Omar
Founder, Hashtag Our Stories

Naja Nielsen
Digital Director, BBC News

Lars Silberbauer
Global Head of Brand, Marketing and Digital at the Olympics (IOC)

Lars Tvede
Chief Investment Officer, Atlas Global Macro

Rikke Bekker
Chefredaktør, Fyns Amts Avis

Keld Reinicke
Media Advisor & Tech founder, KERE Media

Astrid Haug
CEO, Astrid Haug Bureau

Peter Rahbæk Juel
Borgmester, Odense Kommune

Thomas Visti Jensen
Chairman & Owner, VISTI UNLIMITED

Christine Sørensen
Government Affairs and Public Policy Manager, Google

Troels Mylenberg
Political editor , TV 2 Danmark A/S. Moderator at MCO MediaTech Festival

Claus Rothoff Brix
CEO, Supertrends AG

Gerd Maria May
Journalist & Founder, Room of Solutions

Andreas Marckmann Andreassen
Editor-in-Chief, Markedsføring

Christel Schaldemose
Gruppeformand, De danske socialdemokrater i Europa-Parlamentet

Esben Seerup
CEO, TV 2 Fyn

Mark Little
CEO at Kinzen

Mette Reinholt Mortensen
Chief Operating Officer, Hesehus

Angelos Frangopoulos
Chief Executive Officer, GB News Limited

Dimitra Letsa
News & Publishers Strategic Partnerships, Nordics, Google

Henrik Teisbæk
Co-Founder & CEO, Veo

Kasper Lindskow
Ph.d., Head of Research and Innovation, Ekstra Bladet at JP/Politikens Hus A/S

Carsten Topholt
Chief Financial Officer, TV 2 DANMARK A/S

Anne Dyrehauge
CEO, Media City Odense

Adde Granberg
CTO, Swedish Television (svt) AB

Jens Kaas Benner
Head of AI & Data Analytics, Head of Alexandra Copenhagen

Morwen Williams
Head of UK Operations, BBC News

Ulrik Haagerup
CEO, Constructive Institute

Claes de Vreese
Director at Digital Democracy Centre, SDU

Fadi Radi
Director of Creative, Al Arabiya News Channel

Jannick Blaksmark
Head of Social and Creative, Kræftens Bekæmpelse

Petter Ole Jacobsen
Co-founder & CIO, Vizrt

Anders Nilsson
Senior Solutions Architect, AWS

Sofie Hvitved
Senior Advisor & Head of Media, Copenhagen Institute for Futures Studies

Morten Andersen
CEO, FST Growth

Rasmus Høgdall
Creative Strategist & Creative Lead in Denmark and Norway, Meta

Jonas Mattsson
Lead Director, TV 2 Fyn

Lars K. Jensen
Head of Digital and Product, Willmore

Klas Granström
Editor in Chief and Publisher, Expressen

Peter Bro
Professor, Ph.D. & Head of Center of Journalism, University of Southern Denmark, SDU

Eirik Solheim
Technology advisor and journalist, Norwegian Broadcasting Corporation (NRK)

Rahul Yadav
Chief Technology & Digital Officer, TV 2 DANMARK A/S

Lasse Charley Pedersen
Creative Director, Willmore

Christina Blaagaard
CEO, Teknologiens Mediehus

Laurent Petit
SVP Products and Solutions, EVS Broadcast Equipment

Mette Rosendahl
Udviklingsdirektør, Teknologiens Mediehus

Sofie Madsen
IT Landsholdet og studerende ved SDU

Kim-Yen Nguyen
Technology Denmark

Julie Jensen
IT Landsholdet og studerende ved UCL

Jan Schouby
Chefredaktør, Århus Stiftstidende, JFM

Viggo Lepoutre Ravn
Ansvarshavende chefredaktør, JP Lokal

Louise Brandstrup Zastrow
Impact Entrepreneur & Creative Strategist, dot the i

Bjørn Myreze
CEO and Founder, MYREZE

Peter Skov Kragh Halling
CEO, Hearken Europe

Praktiske informationeR
Den 1.-3. juni 2022, kl. 08.00-18.00
MCO MediaTech Festival foregår i DOK5000, Havnegade 20, Odense C, 5000.
Indgang fra Helsingborggade.
Tilmelding:
Du kan tilmelde dig MCO MediaTech Festival lige her.
Festivalen er bygget op af to spor, som du kan vælge mellem alt efter din interesse, erfaring og behov. Du vil inden festivalen modtage en mail med information omkring det endelige program og et link, hvor du finder alle oplysninger til festivalen.
Særligt omkring corona:
Festivalen gennemføres efter myndighedernes anvisninger. Skulle der kommer yderligere restriktioner, som vil betyde, at festivalen ikke kan gennemføres, vil du få deltagergebyret refunderet.
Forplejning:
Festivalen byder på gratis kaffe, te og vand. Mad og øvrige drikkevarer kan tilkøbes i loungeområdet.
Overnatning i Odense:
Du har flere forskellige muligheder for at overnatte helt tæt på DOK5000 under festivalsafviklingen.
- HOTEL ODEON: 15% på dagsprisen ved at bruge kampagnekoden ”MCO MediaTech Festival”. Gå ind på www.hotelodeon.dk og vælg ”Book nu”. Efter du har indtastet dine oplysninger kan kampagnekoden indtastes i feltet ”Kampagnekode”, og derefter søge på ledige værelser med aftalepris.
- HOTEL KNUDSENS GAARD: 20% på dagsprisen ved at bruge kampagnekoden "MCO". Booking kan ske pr. telefon (63114311) eller mail info@knudsensgaard.dk
Spisesteder i Odense - MCO anbefaler:
Skal I ud at nyde en god bid mad en af aftenerne i Odense, så anbefaler Media City Odense følgende spisesteder:
- Storms Pakhus
Odenses svar på Street Food - Et stenkast fra DOK5000. Her kan du gå på opdagelse blandt mange spændende madboder og barer. Du kan se mere her. - Kok & Vin er en autentisk bistro, der med masser af passion, begejstring og kærlighed serverer velsmagende retter i stemningsfulde omgivelser midt i centrum. Du kan se mere her.
- Restaurant No.61 er centralt beliggende i Odense, hvor der serveres mad med afsæt i det sydfranske samt klassiske bistroretter.Du kan se mere her.
- Café Skt. Gertrud er en hyggelig cafe midt i Odense centrum, der er inspireret af den franske Café-Brasserie kultur.Du kan se mere her.
- Madklubben er en restaurant med fremragende mad til fornuftige penge midt i Odense Centrum. Du kan se mere her.
- Umashi er en japansk restaurant med fantastisk sushi midt i Odense centrum. Du kan se mere her.
- Wokshop er autentisk thaimad, hvor du kan drømme dig væk for en stund med det Thailandske Køkken. Du kan se mere her.
Find vej til MCO MediaTech Festival i Dok5000:
MCO MediaTech Festival ligger få kilometer fra Odense C. Den nøjagtige adresse er Havnegade 20, Odense C, 5000. Du kan bruge Odense Rundt, som kan hjælpe dig med at finde lige præcis din nemmeste vej til DOK5000.
Kommer du langvejs fra er bedste mulighed at flyve til Danmarks hovedstad, København. Her er der direkte tog fra Københavns Lufthavn til Odense Banegård. Rejsetiden er ca. 1 time og 11 minutter med InterCityLyn. Du bestiller din togrejse her.
Fra Odense Banegård er der få minutter til Odense Havn, hvor festivalen finder sted. Der er mulighed for at gå eller tage bus direkte fra banegården med FynBus til Havnepladsen (Odense Kommune). Du finder bustiderne her.
Parkering af bil:
Kommer du i bil til DOK5000, har du mulighed for at parkere ved Parkering Tværkajen eller Tolderlundersvej og Windelsvej, der ligger et stenkast fra DOK5000. Vær dog opmærksom på eventuelle skiltninger, som kan forekomme og eventuelle private parkeringsområder.
Cykelparkering:
Hvis du kommer cyklende til DOK5000, kan du parkere din cykel omkring DOK5000.
OBS: Henstilling af cykler på cykelparkeringen er på eget ansvar.
Fotografer ved festivalen:
Der går fotografer rundt under festivalen, som tager officielle billeder for MCO MediaTech Festival. Billederne kan blive brugt i markedsføringsøjemed. Hvis der bliver brugt et billede af dig, som du ikke bryder dig om, kan du til enhver tid anmode om, at det bliver slettet. Ved spørgsmål kontakt info@mediacityodense.dk
Er du fra pressen og vil i kontakt med os?:
Kontakt os på info@mediacityodense.dk eller på telefon 30 10 03 85.
Fandt du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til os! info@mediacityodense.dk
HOTELLER & RESTAURANTER I ODENSE
HOTEL ODEON
:: 15% på dagsprisen ::
(Rabatkode: MCO MediaTech Festival)
Hotel Odeon er en oase i det pulserende hyggelige H.C. Andersen Kvarter, tæt på shopping, seværdigheder, restauranter – og blot et stenkast fra kongres- og kulturhuset ODEON samt det store, helt nye museum H.C. Andersens Hus.
Hotel Knudsens Gaard
:: 20% på dagsprisen ::
(Rabatkode: MCO)
Et ophold i idylliske og hyggelige omgivelser i den ydre del af Odense. Hotellet emmer af historie, og byder ikke blot på smukke værelser, men også en restaurant i absolut topklasse.
Booking kan ske pr. telefon (63114311) eller mail info@knudsensgaard.dk

MCO ANBEFALER FØLGENDE RESTAURANTER:
- Storms Pakhus
Odenses svar på Street Food - Et stenkast fra DOK5000. Her kan du gå på opdagelse blandt mange spændende madboder og barer. Du kan se mere her. - Kok & Vin er en autentisk bistro, der med masser af passion, begejstring og kærlighed serverer velsmagende retter i stemningsfulde omgivelser midt i centrum. Du kan se mere her.
- Restaurant No.61 er centralt beliggende i Odense, hvor der serveres mad med afsæt i det sydfranske samt klassiske bistroretter.Du kan se mere her.
- Café Skt. Gertrud er en hyggelig cafe midt i Odense centrum, der er inspireret af den franske Café-Brasserie kultur.Du kan se mere her.
- Madklubben er en restaurant med fremragende mad til fornuftige penge midt i Odense Centrum. Du kan se mere her.
- Umashi er en japansk restaurant med fantastisk sushi midt i Odense centrum. Du kan se mere her.
- Wokshop er autentisk thaimad, hvor du kan drømme dig væk for en stund med det Thailandske Køkken. Du kan se mere her.

Lars Silberbauer
Global Head of Marketing, Brand & Digital, International Olympic Committee
Ny Keynote speaker: Lars Silberbauer, Global Head of Marketing, Brand & Digital, International Olympic Committee
Vi kan med stor glæde præsentere Lars Silberbauer som keynote speaker ved MediaTech Festival. Lars Silberbauer er Global Head of Marketing, Brand & Digital hos International Olympic Committee – IOC. Lars Silberbauer leder udviklingen af det olympiske brand på tværs af alle marketingdiscipliner og digitale platforme frem mod De Olympiske Lege i Beijing 2022 og videre frem.
Lars Silberbauer bærer uden sidestykke rundt på et af landets skarpeste hoveder inden for digital marketing, og dét har succesfuldt sat sit præg på flere globale brands verden over. Herunder Lego og MTV Digital Studios. Lars Silberbauer vil gøre os klogere på den digitale succes, og fører os gennem sine principper om transformation og forandring.
Derudover har I mulighed for at få endnu mere inspiration og viden fra Lars Silberbauer til vores helt unikke workshop ’’Rebrand your brand’’, der afholdes på festivalens sidste dag, fredag den 3. juni. Her vil Lars Silberbauer gå mere i dybden om den digitale og brandmæssige udvikling – en rejse i, hvordan virksomheder og brands re-skaber sig selv i en digital virkelighed. Læs mere om workshoppen her, hvor du også kan tilmelde dig.

Troels Mylenberg
Political editor, TV 2 Danmark A/S
VÆRT OG MODERATOR VED MCO MEDIATECH FESTIVAL
Troels Mylenberg
Vi kan med stor glæde præsentere Troels Mylenberg som vært og moderator ved MediaTech Festival, der er journalist og nyhedsvært ved TV 2 Danmark.
Troels Mylenberg er journalist og nyhedsvært ved TV 2 Danmark, som er den danske tv-kanal, der drives af public service-tv-stationen TV 2 Danmark. Troels har en bred erfaring som vært og stor indsigt i mediernes samarbejde på Fyn. Han har før sin tid ved TV 2 Danmark været udviklingsdirektør og ansvarshavende chefredaktør hos Jysk Fynske Medier. Derudover har han tidligere været leder af journalistuddannelsen på Syddansk Universitet (SDU) samt været politisk reporter og redaktør på blandt andet Berlingske og Weekendavisen. Troels Mylenberg er ligeledes forfatter til flere bøger om politik og om journalistik.
Mød Troels Mylenberg til MediaTech Festivalen. Du køber din billet lige her: https://www.mediacityodense.dk/mediatech-festival/

Ny Keynote speaker: mark Little, CEO, KInzen
''How to fight disinformation'' er emnet, som CEO fra Kinzen, Mark Little, vil snakke om på årets MediaTech Festival 2022.
Kinzen som er en irsk-baseret start-up, arbejder med at beskytte samfundet mod truslen om disinformation. Disinformation er mere end bare de skøre og forkerte ting, som familie og venner deler online. Desinformation har til hensigt at reducere niveauet af tillid til alt, hvad vi ser på internettet. I dag sker dén måde, som vi opretter, deler og forbruger information på i et hidsigt tempo og i et hidtil uset omfang. Med den konstante udvikling af sociale medier bliver folk hele tiden bombarderet med indhold, og uden en udpeget gatekeeper bliver forbrugerne udnyttet og overvældet - og det er her, at disinformation starter.
I Keynoten vil Mark Little give publikum et indblik ind i hvordan disinformation kan forhindres, hvordan Kinzen arbejder med at stoppe disinformation og hvorfor problemet er udfordrende at løse.
Mød Mark Little på hovedscenen onsdag 1. juni (dag 1) på MCO MediaTech Festival.
Ny Keynote speaker: Yusuf Omar , Co-Founder of Hashtag Our Stories.
Vi kan med stor glæde præsentere Yusuf Omar som keynote speaker ved MediaTech Festival.
Yusuf Omar er en multi-prisvindende journalist og medstifter af Hashtag Our Stories, en TEDx-taler og tidligere CNN Senior Social Media Reporter på Snapchat. Tidligere mobilredaktør for Hindustan Times i Indien, her autoriserede han 750 journalister til at fortælle historier med telefonerne. Han har været udenrigskorrespondent med kun sin telefon siden 2010 og dækkede den syriske borgerkrig. Hos Hashtag Our Stories styrker han mobile videofortællingsfællesskaber rundt omkring i verden.
Derudover har du også mulighed for at blive inspireret af Yusuf Omar på den unikke workshop "Ready to find your Mojo? That’s Mobile Journalism!’’ . Vær med i fællesskabet med over 20.000 mennesker, som Hashtag Our Stories (HOS) har trænet i 140 lande. Du vil lære, hvordan du fortæller innovative historier for det unge publikum kun ved at bruge din telefon.
Workshoppen tager således udgangspunkt i alt lige fra filmning og redigering til at tjene penge på indhold på sociale medier. Der vil blive fokuseret på fortælleværktøjer, ikke regler!
Workshoppen starter klokken 09.30 og varer ca. 2,5 time. Skriv til info@mediacityodense.dk for mere information.

ALBANI FONDEN STØTTER MEDIATECH FESTIVALEN
Odense, 11. maj 2022
Anne Dyrehauge var forbi Anarkist for at modtage en donation fra Albani Fonden til MCO MediaTech Festival 2022 🚀
Media City Odenseer stolte over, at Albani Fonden støtter MediaTech Festival 2022, der afholdes den 1.-3. juni i DOK5000 i Odense.
’’Vi er enormt glade for støtten fra Albani Fonden. Den giver os mulighed for at udvikle MediaTech festivalen både i størrelse og kvalitet, så vi kan skabe et fantastisk samlingspunkt og blive klogere på de medieteknologier og trends, der former det fremtidige medielandsskab,” siger Anne Dyrehauge, direktør i Media City Odense.
Odense er et hotspot for medier og iværksætteri og med MediaTech Festivalen diskuterer vi fremtiden indenfor medier og tech. Festivalen giver en fantastisk mulighed for at dele erfaringer og diskutere den teknologiske fremtid, netværke med eksisterende og nye forbindelser og dykke ned i nye trends indenfor de overordnede festivaltemaer: Demokratisering, AI & automatisering samt content on demand.
Ny Keynote speaker: FaDi Radi, Director of Creative, Al Arabiya News Channel
Odense, 29. april 2022
Vi kan med stor glæde præsentere Fadi Radi som keynote speaker ved MediaTech Festival.
Fadi Radi er Director of Creative ved Al Arabiya News Channel, der er en international arabisk tv-nyhedskanal, og rangeret som den bedste nyhedskanal på tværs af mange lande i regionen med base i Dubai. Fadi Radi er en prisvindende kreativ direktør med fokus på typografi og branding. Hans baggrund omfatter mere end 20 års praktisk erfaring i at lede strategiske virksomhedsinitativer og flagskibstransformationsprogrammer med fokus på at bygge state of the art og implementere nye kreative ideer og teknologier.
VI HAR SØRGET FOR, AT DU KAN SOVE GODT OM NATTEN.
Odense, 16. marts 2022
Skal du overnatte til festivalen? Vi har sørget for de bedste hoteller i Odense til gode priser, så du har mulighed for at overnatte helt tæt på Dok5000 under festivalsafviklingen.
Med en billet til MediaTech Festival kan du overnatte i Odense til en fantastisk pris på Hotel Odion og Hotel Knudsens Gaard til nogle meget attaktive priser Alt du skal gøre er booke dig ind på et af ovenstående hoteller, der står beskrevet nedenfor.
HOTEL ODEON
Hotel Odeon er en oase i det pulserende hyggelige H.C. Andersen Kvarter, tæt på shopping, seværdigheder, restauranter – og blot et stenkast fra kongres- og kulturhuset ODEON samt det store, helt nye museum H.C. Andersens Hus.
Du får 15% på dagsprisen ved at bruge kampagnekoden ”MCO MediaTech Festival”. Gå ind på www.hotelodeon.dk og vælg ”Book nu”. Efter du har indtastet dine oplysninger kan kampagnekoden indtastes i feltet ”Kampagnekode”, og derefter søge på ledige værelser med aftalepris.
HOTEL KNUDSENS GAARD
Et ophold i idylliske og hyggelige omgivelser i den ydre del af Odense. Hotellet emmer af historie, og byder ikke blot på smukke værelser, men også en restaurant i absolut topklasse.
Du får 20% på dagsprisen, når du booker pr. telefon (63 11 43 11) eller på mail info@knudsensgaard.dk
Ny Keynote speaker: Morwen Williams, Head of UK Operations, BBC News.
Odense, 02. marts 2022
Vi kan med stor glæde præsentere Morwen Williams som keynote speaker ved MediaTech Festival, der er Head of UK Operations ved BBC News.
Morwen Williams leverer digital transformation, førende forandring og teknologiske fremskridt indenfor broadcasting såvel som at lede alle britiske studier for BBC News.
Morwen har en baggrund indenfor nyheder, større logistiske planlægninger, multi-platform-udsendelser af særlige begivenheder, hvor hendes interesse især er på digital levering, IP-udsendelser, mobiljournalistisk og droner. Ydermere er hun interesseret i, hvordan vi får flere kvinder involveret i medieteknologibranchen.
Mød Morwen Williams på hovedscenen onsdag (dag 1) ved MediaTech Festivalen.
Media city odenses stiftere støtter op om mediatech festival
Odense, 23. februar 2022
Media City Odense er stiftet af Syddansk Universitet, TV 2 Danmark, TV 2 Fyn, Odense Kommune og Jysk Fynske Medier, der ligeledes er hovedpartnere på MediaTech Festival og dermed er med til at skabe Danmarks største og vigtigste MediaTech Festival indenfor Demokratisering, AI & automatisering samt Content on demand. De har en vigtig rolle, der er med til at sætte Odense på mediekortet.
"Festivalen bliver allerførste gang i Danmark, at folk fra medie- og tech-branchen direkte kan møde både hinanden – og de skarpeste hoveder inden for journalistik, indhold og tech lige nu. Det har vi alle brug for, så vi bliver klogere på de medieteknologier og trends, der former det fremtidige medielandskab. Vores ambition er at skabe spændende dage og et mødested med de nyeste opdagelser, de bedste praksisser og de spændende muligheder, som ny teknologi hele tiden giver os for at komme ud til brugerne med vores indhold," siger direktør for TV 2 Fyn, Esben Seerup, der ligeledes er bestyrelsesformand i Media City Odense.
Rabat til stiftere og medlemmer af Media City Odense
Virksomhederne bag Media City Odense – TV 2 Danmark, Jysk Fynske Medier, Syddansk Universitet og TV 2 Fyn – har allerede sikret gratis adgang til festivalen for alle deres medarbejdere. Er det dig? Så husk at brug rabatkoden, der er tilsendt jeres virksomhed, når du melder dig til. OBS: Tryk på den orange tekst ’Indløs rabatkode’, tast rabatkoden ind og tryk ’indløs’ – så opdateres siden med priser til 0 kr.
Øvrige medlemmer af Media City Odense har desuden mulighed for at købe adgang til festivalen til en unik MCO-medlems-pris. Det er muligt at købe endagsbilletter til festivalens tre dage eller partoutbilletter, der giver adgang til hele festivalen. Alt I skal gøre er at tilgå billetsalget via vores hjemmeside, hvor der på billetsalget tydligt vil fremgå billettens pris for MCO-medlemmer.
Ny Keynote speaker: Naja Nielsen, Digital Director BBC News
Odense, 23. februar 2022
Vi kan med stor glæde præsentere Naja Nielsen som keynote speaker ved MediaTech Festival.
Naja Nielsen er Digital Director ved BBC News, hvor hun administrerer BBC News' digitale og sociale strategi samt det redaktionelle output på tværs af BBC News' hjemmeside, apps og sociale medie samt andre tredjepartsplatforme. Sammen med ledende kolleger i andre BBC-afdelinger overvåger hun udviklingen af BBCs nyhedsprodukter og forholdet til eksterne partnere.
Naja Nielsen har tidligere været chefredaktør hos Orb Media i Washington D.C. Før det havde hun en lang karriere i DR, hvor hun arbejdede som reporter, programleder, redaktør, nyhedschef og vicedirektør for nyhedsdirektøren.
Mød Naja Nielsen på hovedscenen onsdag (dag 1) ved MediaTech Festivalen.
albani fonden støtter MCo MediaTech Festival 2022
Odense, 10. februar 2022
MediaTech Festival, der for første gang afholdes i 2022 i Odense, har modtaget 200.000 kr. i støtte fra Albani Fonden, som dermed er med til at skabe Danmarks første og største MediaTech Festival.
’’Vi er enormt stolte af, at Albani Fonden støtter op om vores festival. Sammen med sponsoratet fra Odense Kommune og opbakningen fra Media City Odenses stiftere har vi allerede nu et solidt fundament til at skabe en fremragende festival med høj kvalitet, der kan cementere Odense som Danmarks hotspot for medieteknologi,” siger Anne Dyrehauge, direktør i medieklyngen Media City Odense, der arrangerer festivalen.
MCO MediaTech Festival er én ud af i alt 78 modtagere, som Albani Fonden har valgt af støtte ud fra et ansøgerfelt på 1173.
Ny Keynote speaker: Angelos Frangopoulos, Chief Executive officer, GB News Limited.
Odense, 31. januar 2022
Vi kan med stor glæde præsentere Angelos Frangopoulos som keynote speaker ved MediaTech Festival.
Angelos Frangopoulos er administrerende direktør for GB News, der er Londons nye 24-timers nyheds- og opinionskanal, der blev lanceret i juni 2021. Kanalen konkurrerer med de nuværende britiske kanaler Sky News og BBC News.
Angelos Frangopoulos har en lang mediekarriere bag sig, hvorfor han også har været en stærk stemme i de australske medier som administrerende redaktør for Sky News og administrerende direktør for dets moderselskab Australian News Channel.
Angelos Frangopoulos taler på hovedscenen onsdag (dag 1) ved MediaTech Festival.