:: ARRANGEMENT ::

TRACK & COLLECT

– SÅDAN BRUGER DU TECH TIL AT TAGE DIN JOURNALISTIK TIL NEXT LEVEL

::  GRATIS ARRANGEMENT – TILMELDING PÅKRÆVET ::


NY DATO KOMMER SNART 


Vil du gerne blive klogere på, hvordan journalistikken kan blive bedre ved at inddrage svedmålinger, hjerneforskning og eyetracking, så skal du med til MCO morgenmøde i København. 

Vi skal udforske, hvordan man kan måle brugerens respons på medier og journalistik sammen med softwarefirmaet Imotions og Adjunkt, ph.d. Lene Heiselberg fra Center for Journalistik på Syddansk Universitet.

Læs mere om oplægsholderne herunder:

iMotions er en virksomhed, der analyserer følelsesmæssige, kognitive og adfærdsmæssige data og leverer holistisk menneskelig indsigt. Deres software hjælper med at afkode menneskelig adfærd ved at kombinere flere biosensordata for at afdække underliggende følelser og reaktioner igennem øjensporing, ansigtsudtryksanalyse, EEG, EDA/GSR, EMG, EKG og surveys i én samlet softwareplatform. Til arrangementet vil de gennemgå og demonstrere, hvordan softwaren kan bruges til human behavior research ved at vise, hvordan de integrerer og synkroniserer data fra forskellige biosensors – og hvordan dette kan hjælpe med at lede til øget og dybere indsigt i brugeradfærd. Der vil være mulighed for at se og prøve de forskellige biometriske værktøjer såsom: eyetracking, EDA/GSR, Facial Expression Analyse & EEG.

Lene Heiselberg er tilknyttet Mediernes Forsknings- og Innovationscenter (MFI) og Center for Journalistik og forsker i brugeres bevidste og underbevidste, kognitive og emotionelle oplevelser af journalistik. I sin forskning benytter Lene derfor laboratorieeksperimenter (eye tracking og svedmålinger) samt kvalitative og kvantitative interviewmetoder. Lene vil tale om fordele og ulemper ved at bruge psykofysiologiske metoder til at undersøge publikums respons på medieindhold og journalistiske produkter. Hun vil vise eksempler fra forskningsprojekter, hvor hun har benyttet svedmålinger (EDA) i undersøgelser af dramaserier, filmtrailere og webjournalistik. Endvidere vil hun fortælle om et kommende projekt, hvor hun på Center for Journalistik benytter EDA og eyetracking til at undersøge nyheder til streamingplatforme.

Mødested: mødelokalet Luftskibet (0.16) stueetagen, SIF, Studiestræde 6, 1455 København.

Vil du gerne med? Så tilmeld dig her: https://share-eu1.hsforms.com/1Spc_GDKTSU-qCK1I3wzY7Afbva9

Hvornår:

NY DATO KOMMMER SNART

GRATIS ARRANGEMENT