MCO-STARTUP MEDIACATCH TAGER FART MED NYE INVESTORER

Odense, 2.september 2021

MediaCatch er stiftet af tre ansatte på SDU og har netop lukket en investeringsrunde, der byder på tre kloge investorer, der nu er en del af et aktivt investorteam omkring MediaCatch. Det er store navne, der er bag projektet. Beskæftiger du dig med reklameverdenen, så ved du, hvem Henrik Juul er. Er du i forretningsverdenen, er det samme gældende for Jørgen Lindemann. Og er du inden for mediebranchen, kender du Keld Reinicke.

Unikke investorer, der med deres viden og hjælp, skal hjælpe MediaCatch ud på markedet. Det er Henrik Juul, der er den i Danmark, der ved mest om reklamebranchen. Jørgen Lundemann, der er professionel forretningsmand med en bred erfaring med både store sponsorkontrakter og med at skalere virksomheder. Keld Reinicke, der har et indgående kenskab til alle nye medier og gamle medier.

Med denne kapitalforhøjelse kan MediaCatch løfte ambitionerne.

– Vi skal både skalere vertikalt og horisontalt. Det kan godt ske, at MediaCatch er stiftet i Danmark, men vi er ikke kun et dansk produkt. Vi skal ud i mange lande med vores teknologi og platform, fortæller CEO Lars Damgaard Nielsen.

MediaCatch er den næste generations audio og visual media intelligence software. Virksomheden laver brand- og medieanalyser og tilbyder en række produkter som sponsorship analytics og medieovervågning. MediaCatch har det seneste år testet sin software i samarbejde med nogle af de største danske brands og organisationer.

“Vi er enormt stolte over at have MediaCatch med ombord i Media City Odense, og vi glæder os over at være med på rejsen, ” siger MCOs direktør Anne Dyrehauge.