UCL ENGAGERER SIG I MEDIA CITY ODENSE

Odense, 1. februar 2022

UCL Erhverv bliver nu officielt en del af medietechklyngen Media City Odense (MCO).

Vi er glade for at kunne byde UCL Erhvervs afdeling for Forretningsudvikling, service & oplevelsesøkonomi velkommen som medlem af Media City Odense.

”Stærke relationer til omverdenen er fundamentet for vores arbejde med uddannelsesudvikling og studenterinvolvering, hvor projekt og forretningsudvikling går hånd i hånd med (ud)dannelse og kompetence- udvikling. Derfor går vi også allerede nu ind i klyngen med en enkelt uddannelse og ser det som en strategisk relation, der handler om et helt konkret uddannelsessamarbejde og uddannelsesinnovation. Media City Odense har en fantastisk vision og rummer mange spændende perspektiver for uddannelserne i min afdeling,” siger uddannelseschef for Forretningsudvikling, service & oplevelsesøkonomi hos UCL, Jane Hansen. Hun fortsætter:

”I min afdeling arbejder vi med forretningsudvikling og oplevelsesøkonomi, og vi stræber efter at målrette vores uddannelser til aftagernes ønsker, vores analyser af fremtidens arbejdsmarked samt vores studerendes drømme. Medieplanlægning, projektledelse, eSport, historiefortælling, adfærdsdesign og iværksætteri, også indenfor mediatech, er nogle af de nøgleord, der er helt centrale i vores udvikling af uddannelsernes indhold.”

UCL styrker Media City Odenses ambition om at bygge bro mellem erhvervslivet og uddannelsesinstitutioner.

”UCL er en utrolig stærk spiller, og vi er så glade for, at vi nu kan kickstarte samarbejdet med en så relevant del af deres imponerende uddannelsesportefølje. Vi har flere spændende projekter i pipeline sammen, blandt andet med vores kommende MediaTech Festival og i arbejdet for at sikre kompetent arbejdskraft til medietech- branchen,” siger Anne Dyrehauge, der er direktør for Media City Odense.

Samarbejde om matchmaking XR-workshops

Ud over medlemsskabet indgår Media City Odense også et samarbejde med UCL om to matchmaking XR- workshops.

Både UCL og MCO støtter op om samarbejde på tværs af brancher, der kan udforske og afprøve nye kreative og forretningsmæssige muligheder. Derfor mødes XR-udviklere, filmfolk og indholdsproducenter på tværs to gange i løbet af foråret for at arbejde med, hvordan eksisterende fortællinger kan formidles via nye visuelle, digitale interaktive og kreative serielle indholds- og spilformater ved hjælp af XR.

”Målet er, at der i forløbet opstår nye ideer til, hvorledes historier kan fortælles, plus at der er super god chance for at møde spændende aktører fra egen såvel som andre brancher,” fortæller Lars Bojen, der er manden bag projektet og projekt manager i XR Lab i UCLs afdeling for Marketing, digital design og udvikling.

De to workshops bliver til med støtte fra Vision Denmarks innovationspulje og med opbakning fra FilmFyn.