About Media City Odense

We believe that connecting people create innovation and that innovation create positive change. Our vision is therefore anchored in three key words:

Connect - Innovate - Change

Media City Odense mission is to become Denmarks most innovative and value creating medie tech cluster through cooperation.

Through cooperation and network building, MCO wishes to contribute to the creation of new knowledge, the development of new skills as well as innovative and competitive solutions, products, and services within the media and mediatech industry with a focus on both the Danish as well as the international market. The aim is to create a community based on trust and cooperation that empowers local, regional, and national Danish journalism, content production, and communication/distribution.

Media City Odense has a strong focus on innovation, growth, and development. Therefore, Media City Odense evolves around three strategic pillars:

  • Innovation
  • Knowledge
  • Entrepreneurship

Media City Odense works with initiatives that taps into each pillar such as the establishment of meeting places, events, research trips, development projects across industries, study-related offers, talent courses, and start-up support.

Follow our social media for updates about our current events and offers.

BESTYRELSEN I MEDIA CITY ODENSE

  • (Bestyrelsesformand i MCO) Esben Seerup, Direktør v. TV 2 Fyn
  • Bjarne W. Munck, Vice adm. direktør / COO v. Jysk Fynske Medier
  • Klaus Bøgeholdt, Afdelingschef, Medieteknologi, Produktion & Facility v. TV 2 Danmark
  • Erik Laumand, Bestyrelsesformand v. Nørgård Mikkelsen.
  • Simon Møberg Torp, Dekan, Syddansk Universitet
  • (Observatør i MCO) Dan Bonde Nielsen, Stabschef (kst.), Transformation & Organisation, Odense Kommune

FN´s 12 verdensmål

SOCIALT ANSVAR

Media City Odense bidrager til verdensmålene med et stærkt partnerskab på tværs af organisationer, uddannelsesmiljøer og erhvervsliv. Vi styrker et stærkt fællesskab, der i et krydsfelt af forskning, uddannelsesinstitutioner og jobmuligheder sikrer unge muligheden for uddannelse og job i et spændende medie- og techmiljø. Det sociale ansvar er en integreret del af udviklingen i Danmarks nye medietechklynge. Med inddragelse og innovation i en diversitet af køn, alder og uddannelsesbaggrund har MCO fokus på at skabe muligheder for udvikling og vækst igennem klyngen.

BÆREDYGTIGHED

Media City Odense og stifterne bag ønsker at skabe en ny fysisk medieby i Odense, hvor bæredygtigt byggeri og drift med ressourceansvarlige løsninger miljømæssigt, socialt og økonomisk er tænkt ind i projektet.

Mediebyen er i den indledende planlægningsfase, men den er allerede visualiseret af arkitekter med bæredygtige løsninger for at sikre, det bliver en ny grøn bydel forankret i Odenses identitet. Mediebyen opføres ved siden af TV 2 Danmark på en stor grund ejet af DSB Ejendomme. Mediebyen bliver et fyrtårnsprojekt for Odense og sikrer klyngen en national førerposition i mediebranchen og det omkringliggende økosystem.